Poradnia Lekarzy POZ
- Poradnia Lekarzy POZ Adres: ul. Wojska Polskiego 60D, Sejny
- Tel: 875 669 040
Kierownik POZ
- lek. Urszula Szczołek – spec. medycyny rodzinnej
Lekarze
- lek. Renata Szymańska – spec. neonatologii i pediatrii
- lek. Irena Czokajło - spec. chorób wewnętrznych i geriatrii
- lek. Robert Wojciech Dembiński - spec. chorób wewnętrznych i hipertensjologii
- lek. Paweł Grablunas
- lek. Elwira Miłun-Burda
- lek. Jurgita Zubowicz-Liszkowska
- lek. Ewa Żukowska
Informacje o świadczeniach zdrowotnych
Świadczenia w podstawowej opiece zdrowotnej obejmują:
- opiekę lekarską (ambulatoryjna i wizyty domowe),
- badania diagnostyczne,
- nocną i świąteczną ambulatoryjną opiekę lekarską,
- nocną i świąteczną wyjazdową opiekę lekarską,
- opiekę pielęgniarską w środowisku nauczania i wychowania.
Zgłaszając się do każdej placówki medycznej świadczącej usługi w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego należy posiadać przy sobie ważny dowód ubezpieczenia upoważniający do korzystania z bezpłatnych świadczeń medycznych.
Dowodem potwierdzającym uprawnienia do świadczeń zdrowotnych musi być dokument wskazujący, że podlegacie Państwo ubezpieczeniu zdrowotnemu. Może więc to być:
- legitymacja emeryta lub rencisty,
- aktualna legitymacja ubezpieczeniowa,
- zaświadczenie o pobieraniu zasiłku przedemerytalnego,
- zaświadczenie wystawione osobie bezrobotnej przez Urząd Pracy, stwierdzające zgłoszenie i odprowadzenie składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Inne dokumenty potwierdzające uprawnienia do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych to zaświadczenia potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne, np.:
- w przypadku pracowników - aktualne dokumenty zawierające zestawienie należnych składek zdrowotnych: ZUS RMUA, ZUS RZA, ZUS RCA,
- w przypadku rolników - dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne do KRUS,
- w przypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą - dowód wpłaty składki,
- w przypadku osób ubezpieczonych dobrowolnie - dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne.
W stanach nagłych, jeśli pacjent nie posiada przy sobie dowodu ubezpieczenia zdrowotnego nie zostanie pozbawiony pomocy, natomiast dowód ubezpieczenia powinien zostać przedstawiony w terminie do 7 dni od daty zakończenia leczenia lub jeśli pacjent nadal przebywa w szpitalu w terminie 30 dni od daty rozpoczęcia leczenia.