Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Pacjenta
W trosce o najwyższe standardy opieki medycznej oraz bezpieczeństwo pacjentów, w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach został wdrożony Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Pacjenta (WSZJIBP). System ten funkcjonuje zgodnie z art. 18 i 19 ustawy o jakości opieki zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta z dnia 16 czerwca 2023 r. i opiera się na analizie ryzyk badaniu zdarzeń niepożądanych oraz ciągłym doskonaleniu jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Celem WSZJIBP jest zapobieganie zdarzeniom niepożądanym poprzez wdrażanie skutecznych procedur, monitorowanie jakości usług, szkolenie personelu oraz uwzględnianie opinii i doświadczeń pacjentów. System wspiera również kulturę bezpieczeństwa i odpowiedzialności zatrudnionego personelu SP ZOZ w Sejnach.
W ramach WSZJIBP obowiązują m.in.:
•Polityka zarządzania dokumentacją;
•Polityki audytów i szkoleń;
•Procedury monitorowania jakości i badania satysfakcji pacjentów;
•Karty opisu stanowisk i inne dokumenty wspierające codzienne działania.
System ten obejmuje cały personel SP ZOZ w Sejnach i ma na celu zapewnienie najwyższej jakości świadczeń zdrowotnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz oczekiwaniami pacjentów.
Zał. nr. 1: Ustawa z dnia 16 czerwca 2023r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta
Zał. Nr. 2: Zarządzenie Nr 13/2024 Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach z dnia 28 czerwca 2024 r. w sprawie wprowadzenia Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Pacjenta.